maanantai 19. joulukuuta 2016


Lisämyynti ja ristiinmarkkinointi

Lisämyynti - asiakkaalle tarjotaan lisää tuotteita. Lisämyynnillä pyritään nostamaan myyntejä. Esim. asiakkaan ostaessa mekkoa, tarjoan sukkahousuja. 

Ristiinmarkkinointi - toisiinsa liittyvät tuotteet ovat samoissa esillepanoissa, mieluiten lähekkäin. Esim. asiakas tulee ostamaan farkut ja näkeekin mallinuken päällä kyseisissä farkuissa vyön ja ostaa molemmat tuotteet.

Miten minä olen lisämyynyt?
Asiakaspalvelu tilanteessa otan asiakkaan tarpeet huomioon. Näkemällä vaatteen kauniina ja kehumalla sitä asiakkaalle voi vaikuttaa myös asiakkaan ostopäätökseen. Kassalla lisämyyn esimerkiksi suosittelemalla kivoja lisiä lahjapakettiin asiakkaan ostaessa lahjakortin. Pinnit ja ponnarit ovat yksi perinteisiä lisämyynnin keinoja. 

Miten ristiinmarkkinointi näkyy yrityksessämme?
Esimerkiksi kassalla on esillä paketti jossa on lahjakortti ja pörrösukat. Asiakkaan ostaessa lajkakorttia hän ihastuu tähän kyseiseen paketti ideaan ja hän tahtoo myös pörrösukat. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti